Auto-gasu će narednih nedelja nastaviti da raste cena iako je od pre dve nedelje ona porasla za četiri do pet dinara po litru i sada je od 63 do 65 dinara. Razlog sadašnjeg poskupljenja tečnog naftnog gasa je rast cena ovog energenta na svetskom tržištu. Kompanije se spremaju za zimu, kada se ovaj energent mnogo više troši, jer se koristi i za grejanje, i zato treba očekivati novi rast cena.Međutim, cene gasa u istoj kompaniji u različitim mestima razlikuju se i po sedam dinara - navodi naš sagovornik upoznat sa situacijom na tržištu derivata.
Auto-gasu će narednih nedelja nastaviti da raste cena iako je od pre dve nedelje ona porasla za četiri do pet dinara po litru i sada je od 63 do 65 dinara, navode stručnjaci.
Razlog sadašnjeg poskupljenja tečnog naftnog gasa je rast cena ovog energenta na svetskom tržištu. Kako objašnjavaju upućeni, kompanije se spremaju za zimu, kada se ovaj energent mnogo više troši, jer se koristi i za grejanje, i zato treba očekivati novi rast cena.
- Međutim, cene gasa u istoj kompaniji u različitim mestima razlikuju se i po sedam dinara - navodi naš sagovornik upoznat sa situacijom na tržištu derivata.
Pored toga što cena gasa ne ide naruku vozačima sa već ugrađenim plinom, ona ozbiljno dovodi u pitanje isplativost ugradnje za one koji ovaj sistem u svojim vozilima još nemaju. Ipak, razlika u cenama je još dovoljno velika da se od ušteđenog novca na plinu, na godišnjem nivou, može isplatiti ugradnja uređaja.
Naime, cena ugradnje plina je, u zavisnosti od vozila, od 300 do 1.000 evra. Dakle, prosečna cena ugradnje je oko 800 evra, odnosno 85.000 dinara. Pri potrošnji od osam litara benzina, odnosno 10 litara gasa na 100 kilometara i pređenih 15.000 kilometara godišnje, ušteda sa gasom iznosi oko 900 evra.